Reklama

Středa 22. října 2025, svátek má Sabina, venku je 12.4 °C

Kofola v Pivovarech: Revoluce v marketingu, sázka na region a vize stát se Českou Pivní Jedničkou

Zprávy z regionu

DNES 15:10

David Kopřiva

Skupina Pivovary CZ Group (Zubr, Holba, Litovel), která se stala součástí Kofoly, dnes na tiskové konferenci v Městském domě představila zásadní strategické změny a ambiciózní vizi pro budoucnost. Vedení v čele s generálním ředitelem Reném Musilou potvrdilo, že se nehodlá spokojit s rolí finančního investora, ale chce být aktivním hybatelem změn s cílem vybudovat další silnou nohu ve skupině Kofola a stát se do roku 2030 českým pivovarem číslo jedna.

Kvalita jako neměnná tradice

Hlavní zprávou pro milovníky piva bylo ujištění, že se nemění to nejdůležitější – receptury a kvalita. René Musila zdůraznil, že Kofola přišla zlepšit oblasti jako jsou lidské zdroje, finance, logistika a marketing, nikoli vaření piva. To potvrdila i vrchní sládková Nataša Rousková, která dohlíží na kvalitu a dodržování receptur ve všech třech pivovarech. Jako důkaz nekompromisní kvality zmínila nedávnou zlatou medaili pro Zubr Gradus na prestižní degustační soutěži České pivo v Praze.

„Chuť Zubra je stálá a neměnná. Věnovala jsem dlouhé roky tomu, než jsem receptury vycizelovala, a nemáme sebemenší důvod, abychom je měnili.“ uvedla Rousková.

Vedení skupiny Pivovary CZ Group v čele s generálním ředitelem Reném Musilou

 

Nové produkty a rebranding

Pivovary představily dvě klíčové novinky. První je Zubr Grál, nová silná desítka, která má vynikat plností a výraznou hořkostí, čímž se vymyká segmentu výčepních piv. Doplňuje tak řadu 11° a 12°. Druhou novinkou je Zubr Yuzu, osvěžující nealkoholické pivo s exotickým citrusovým aroma, cílené na sportovce a řidiče, které má za úkol rozšířit nealkoholické portfolio.

Probíhají také rozsáhlé marketingové změny. Zubr a Holba prošly úspěšným novým pozicováním svých značek (Zubr: „Síla chuti“, Holba: „Řezivé pivo z hor“). Největší rebranding čeká Litovel, jehož nová vizuální identita a positioning pro Hanou bude představen na začátku následujícího roku. Marketingový ředitel Ondřej Roček představil i úspěšnou televizní kampaň „Probuď v sobě Zubra“.

Od velkého sponzoringu k „Dobrému sousedovi“

Jednou z nejviditelnějších změn je obrat ve sponzorské strategii. Skupina po 18 letech ukončila sponzoring profesionálního hokeje. Místo toho se Pivovary zaměří na podporu většího množství menších regionálních sportovních a kulturních organizací ve stylu „méně je více“. Jiří Vlasák, který je zodpovědný za vztahy s regiony, vysvětlil, že cílem je být „Dobrým sousedem“ a vracet více do místních komunit. Hokejová mládež v Přerově ale i přes odchod od profesionálního sponzoringu získá významnou podporu od mateřské skupiny Kofola.

Kromě lokálních akcí jako je Zubr Fest, fotbalové kluby či Přerovské volejbalistky, navázala značka Zubr i významné partnerství s organizací Oktagon MMA. Tato spolupráce má za úkol přiblížit značku mladší generaci a vyvézt „vlajku Přerova“ do světa. Jak uvedl Ondřej Roček, během prvního velkého turnaje v Edenu vypili fanoušci na místě okolo 60 000 piv Zubr Grál, se skvělými ohlasy na jeho chuť.

Pivo není komodita: Investice do kvality čepování

Kofola se dlouhodobě brání cenové válce a vnímá pivo jako národní klenot, nikoli komoditu. Dlouhodobým cílem je posunout ceny blíže k prémiovým konkurentům jako jsou Budějovický Budvar nebo Bernard.

„Cena je to, co odráží kvalitu produktu. Pivo, které stojí v akci 10 korun, o sobě neříká, že je kvalitní produkt,“ prohlásil Ondřej Roček.

Cíl, dobýt velká města jako Praha, Brno a Ostrava se značkou Zubr, je postaven na investicích do gastronomie. Rovněž v Přerově plánují Pivovary v průběhu následujícího roku a půl investovat do čtyř klíčových provozoven (včetně „Měšťáku“ a Arény v Trumfu), které projdou kompletním rebrandingem a budou klást důraz na nejvyšší kvalitu servírovaného piva. Značka Zubr Gold má zároveň zůstat „přerovským klenotem“ s lokálním marketingovým programem. Celá pivovarská skupina v současnosti exportuje do 35 až 40 zemí, přičemž největšími trhy zůstávají Polsko, Slovensko a rostoucí Německo.

David Kopřiva