Reklama

Pondělí 25. listopadu 2024, svátek má Kateřina, venku je 7.9 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Z Předmostí projedou cyklisté plynule až na Komenského ulici. Tubus pod tratí byl otevřen

Zprávy z regionu

28.11.2022

Autor: red

Poprvé se o něm začalo mluvit v roce 2012 v souvislosti s rekonstrukcí železniční tratě. A v pondělí 28. listopadu byl slavnostně otevřen. Řeč je o cyklopodjezdu, který propojuje místní část Předmostí s Přerovem. Díky nové trase, která vede pod tratí, mohou cyklisté sednout v Předmostí na kolo a bezpečně se dostat až ke gymnáziu v Komenského ulici. Nová stezka včetně cyklopodjezdu přišla na téměř 29 milionů korun.

Propojení cyklostezek Velká Dlážka - Hranická

Foto: Magistrát města Přerova

Vybudováním tubusu by měl skončit nedobrý zvyk, kdy cyklisté využívali podjezdu určeného pouze pro pěší. Teď mají vlastní cestu, kterou mohou využívat, aniž by ohrožovali chodce. V místě je také nové veřejné osvětlení s LED lampami, takže se dá trasa využívat nejen přes den, ale i v noci. 

Nový úsek dvoupruhové cyklostezky měří asi 166 metrů a široký je 3 metry. Odborníci si při jejím budování museli poradit i s vodou, která v této části prosakuje a mohla by způsobovat problémy. V místech klesání je komunikace vedena v železobetonových rámech, které jsou z vnějších stran opatřeny hydroizolací proti tlakové vodě. Srážková voda je svedena do šachty a dále je pomocí odstředivého čerpadla přečerpávána do hlavního odvodňovacího zařízení. V rámci stavby byla rovněž provedena přeložka plynovodu, jejíž přepojení komplikovalo průběh stavby.  

O vybudování cyklopodjezdu, který propojuje předmostskou ulici Hranická s přerovskou ulicí Velká Dlážka, usilovalo město deset let. Politici o akci mluvili jako o šanci století, protože další přestavba na železnici v Předmostí může přijít na řadu až za mnoho let. A bez ní by investice v podobě ražby tunelu pod tratí nebyla možná. Správa železniční dopravní cesty sice před lety zařadila záměr Přerova do projektové dokumentace, ale o finance se muselo postarat město. Stavba stezky byla nakonec spolufinancována příspěvkem ze Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši 9 milionů 431 tisíc korun a také z prostředků Olomouckého kraje ve výši 2 miliony 448 korun. Z vlastních zdrojů město Přerov zaplatilo zhruba 3 a půl milionu. Samotný cyklopodjezd pak přišel na 13 a půl milionu. I na něj přispěl částkou 11 milionů 340 tisíc korun Státní fond dopravní infrastruktury.



 

red

Reklama

AUTODÍLY KUBÍK

Katalog firem » Auto - moto » Autodíly

Jsme firma zabývající se prodejem autodílů a příslušenství na všechny vozy. Mimo autodíly nabízíme také autobaterie, oleje, provozní kapaliny, aditiva, autokosmetiku, sněhové řetězy a ji...