Zpravodajství

Břišní pekáč: vyzkoušejte skvělé cvičení na posílení břišních svalů a pánevního dna

21.4.2017 10:03

V České republice již tři roky funguje fitness program Hanky Kynychové s názvem Břišní pekáč a nyní si ho můžete vyzkoušet i v Přerově. Program je zaměřený především na zpevnění břišních svalů a posílení pánevního dna. Ocení ho nejen ženy po porodu, ale i ty, které mají rozestup břišních svalů. Zacvičit si však můžete i v případě, že si pouze chcete vyrýsovat bříško do letních měsíců.

Foto: Lenka Šimková
Fitness program Břišní pekáč by určitě neměl uniknout vaší pozornosti. Založila ho před třemi lety známá cvičitelka Hanka Kynychová a od té doby se těší v republice stále větší popularitě. Pomocí cviků břišního pekáče máte možnost posílit nejen břišní svaly, ale i svaly pánevního dna a tím můžete předejít poporodním potížím nebo problémům s inkontinencí. V Přerově si ho nyní můžete zacvičit třeba na lekcích s Editou Jemelkovou. "Primárním impulsem bylo vytvořit ideální cvičení pro ženy po porodu, které potřebují opět posílit břišní svaly a pánevní dno. Dále je cvičení vhodné pro osoby trpící s vyhřezlými ploténkami, dospívajícím dívkám a chlapcům, u kterých bylo zanedbáno posilování svalstva, a také i mužům všeho věku," uvedla Edita Jemelková.
Foto: Lenka Šimková
Foto: Lenka Šimková
Lekce revolučního fitness programu je zaměřena na posilování hlubokých svalů a trvá hodinu. Nejprve se začíná převážně dynamickým i statickým strečinkem a mohou se přidávat jednoduché prvky z aerobiku bez poskoků a výskoků, což ocení i ženy středního věku. Pak přichází na řadu cvičení na podložkách a následují cviky, které jsou zaměřené na celkové zpevnění svalů celého těla, dále pak na zpevnění a posílení přímých a šikmých břišních svalů a na zpevnění pánevního dna. „Konkrétně posilování svalů pánevního dna je obtížné a některým klientkám chvíli trvá, než trefí tu správnou techniku. Jakmile toho dosáhnou, tak postupem času na sobě vidí vítané změny," prozradila Edita Jemelková. U samotného cvičení se mohou používat i různé balanční pomůcky jako bosu, gumičky či overball, ale začátečnice by se nejprve měly naučit techniku jako takovou a teprve postupem času si přidávat zátěž.
Cvičení je vhodné také pro ty, které trápí rozestup břišních svalů. K rozestupu může dojít v těhotenství až o několik centimetrů. V tomto případě se však nesmí začít posilovat přímé břišní svaly, ale musíte se zaměřit na posilování těch šikmých. "Před dvěma týdny se mi přihodilo, že jsem s klientkou sestavovala jídelníček a ona se mi svěřila, že teprve po dvou a půl letech od porodu zjistila, že má rozestup břišních svalů. Doteď s tím má problémy a musí chodit na rehabilitace. Proto se na začátku každé lekce klientek ptám, která z nich má rozestup břišních svalů. Těm pak ukážu, které cviky mají cvičit v uzpůsobené podobě právě tak, aby co nejvíce posílily šikmé břišní svaly," sdělila Edita Jemelková.
Foto: Lenka Šimková
Lekce břišního pekáče s Editou Jemelkovou probíhají každé úterý od 17 hodin na Červeném kříži a ve středu od 17:30 v tělocvičně na Šířavě. "V dnešní době je hodně mladých maminek, které se po porodu opět snaží dostat do formy. U každé je to individuální, ale mohou se na kurz hlásit hned po šestinedělí, záleží samozřejmě na tom, jak se cítí a jak náročný měly porod," doplnila na závěr Edita Jemelková.

Lenka Šimková

Sdílet
Reklama
Exekutorský úřad Přerov, soudní exekutor JUDr. Lukáš Jícha

- vymáhání práva na území České republiky - pořádání dražeb movitých a nemovitých věcí

Relax ATH13D - Tour cyklistická přilba 2017

Tour je naší ekonomickou nabídkou pro rekreační sportovce. I tato pěkná helma vám ale nabídne nečekaný komfort a hlavně, dostatečnou ochranu.

Cena: 899 Kč

Přehled všech nabídek »

© 2017 NEJLEPŠÍ ADRESA a.s.(kontakt)
Všechna práva vyhrazena.
Právní informace