Zpravodajství

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Břišní pekáč: vyzkoušejte skvělé cvičení na posílení břišních svalů a pánevního dna

21.4.2017 10:03

V České republice již tři roky funguje fitness program Hanky Kynychové s názvem Břišní pekáč a nyní si ho můžete vyzkoušet i v Přerově. Program je zaměřený především na zpevnění břišních svalů a posílení pánevního dna. Ocení ho nejen ženy po porodu, ale i ty, které mají rozestup břišních svalů. Zacvičit si však můžete i v případě, že si pouze chcete vyrýsovat bříško do letních měsíců.

Foto: Lenka Šimková
Fitness program Břišní pekáč by určitě neměl uniknout vaší pozornosti. Založila ho před třemi lety známá cvičitelka Hanka Kynychová a od té doby se těší v republice stále větší popularitě. Pomocí cviků břišního pekáče máte možnost posílit nejen břišní svaly, ale i svaly pánevního dna a tím můžete předejít poporodním potížím nebo problémům s inkontinencí. V Přerově si ho nyní můžete zacvičit třeba na lekcích s Editou Jemelkovou. "Primárním impulsem bylo vytvořit ideální cvičení pro ženy po porodu, které potřebují opět posílit břišní svaly a pánevní dno. Dále je cvičení vhodné pro osoby trpící s vyhřezlými ploténkami, dospívajícím dívkám a chlapcům, u kterých bylo zanedbáno posilování svalstva, a také i mužům všeho věku," uvedla Edita Jemelková.
Foto: Lenka Šimková
Foto: Lenka Šimková
Lekce revolučního fitness programu je zaměřena na posilování hlubokých svalů a trvá hodinu. Nejprve se začíná převážně dynamickým i statickým strečinkem a mohou se přidávat jednoduché prvky z aerobiku bez poskoků a výskoků, což ocení i ženy středního věku. Pak přichází na řadu cvičení na podložkách a následují cviky, které jsou zaměřené na celkové zpevnění svalů celého těla, dále pak na zpevnění a posílení přímých a šikmých břišních svalů a na zpevnění pánevního dna. „Konkrétně posilování svalů pánevního dna je obtížné a některým klientkám chvíli trvá, než trefí tu správnou techniku. Jakmile toho dosáhnou, tak postupem času na sobě vidí vítané změny," prozradila Edita Jemelková. U samotného cvičení se mohou používat i různé balanční pomůcky jako bosu, gumičky či overball, ale začátečnice by se nejprve měly naučit techniku jako takovou a teprve postupem času si přidávat zátěž.
Cvičení je vhodné také pro ty, které trápí rozestup břišních svalů. K rozestupu může dojít v těhotenství až o několik centimetrů. V tomto případě se však nesmí začít posilovat přímé břišní svaly, ale musíte se zaměřit na posilování těch šikmých. "Před dvěma týdny se mi přihodilo, že jsem s klientkou sestavovala jídelníček a ona se mi svěřila, že teprve po dvou a půl letech od porodu zjistila, že má rozestup břišních svalů. Doteď s tím má problémy a musí chodit na rehabilitace. Proto se na začátku každé lekce klientek ptám, která z nich má rozestup břišních svalů. Těm pak ukážu, které cviky mají cvičit v uzpůsobené podobě právě tak, aby co nejvíce posílily šikmé břišní svaly," sdělila Edita Jemelková.
Foto: Lenka Šimková
Lekce břišního pekáče s Editou Jemelkovou probíhají každé úterý od 17 hodin na Červeném kříži a ve středu od 17:30 v tělocvičně na Šířavě. "V dnešní době je hodně mladých maminek, které se po porodu opět snaží dostat do formy. U každé je to individuální, ale mohou se na kurz hlásit hned po šestinedělí, záleží samozřejmě na tom, jak se cítí a jak náročný měly porod," doplnila na závěr Edita Jemelková.

Lenka Šimková

Sdílet
Reklama
RESTAURANT ROUTE 66

AKČNÍ NABÍDKA

Tento víkend Vás zveme na oktoberfest. Těšit se můžete na tupláky piva, grilované žebra, pečené koleno nebo výpečky z kolene.

© 2017 NEJLEPŠÍ ADRESA a.s.(kontakt)
Všechna práva vyhrazena.
Právní informace