Reklama

Sobota 20. ledna 2018, svátek má Ilona, venku je 1.6 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Chcete mít tělo samý sval? Vytvarujte jej kruhovým tréninkem. Více prozrazuje cvičitelka Žaneta Peterková

Rozhovory

25.10.2013

Autor: Barbora Sísová

Ve sportovním centru Mlýn už několik týdnů probíhá nové cvičení pod názvem kruhový trénink, při němž během necelé hodinky na jednotlivých stanovištích posílíte celé své tělo. Co přesně si pod tímto tajemně znějícím názvem představit a kdy si můžete přijít nové cvičení vyzkoušet, popisuje cvičitelka Žaneta Peterková.

Foto: Jan Pořízek

Popište našim čtenářům, co si představit pod názvem kruhový trénink.
Je to cvičení na stanovištích, která se postupně střídají. Jsou určená jednotlivá stanoviště a na každém z nich se posiluje určitá část těla. Na každém stanovišti klient stráví zhruba 30 vteřin. Pak má dalších 10 vteřin na přechod na další stanoviště. Na jednom stanovišti třeba máte činky a posilují se ruce, na druhém je balon, kde se posiluje břicho, pak zas bosu, kde se posilují nohy.

Kolik stanovišť musí cvičící při tomto cvičení absolvovat?
Já to dělám tak, že mám 10 stanovišť. Při absolvování všech by se měly posílit všechny části těla – ruce, nohy, záda, bříško, boky, zadeček, zkrátka vše, co je potřeba.

Zkuste přiblížit průběh celého cvičení
Vždycky začínáme takovou rozcvičkou, kdy se tělo musí nejdřív zahřát. Až pak začneme pořádně posilovat, to trvá asi deset minut. Pak je vlastní kruhový trénink. Udělá se jedno kolo, pak je přestávka, klienti si odpočinou a napijí se a pokračujeme v dalším kole, a tak se jedou čtyři kola. Takže po čtyřech kolech ukončíme posilování a společně se protahujeme a na závěr děláme strečink. Vlastní kruhový trénink trvá asi 30 minut, 10 minut zahřátí a 10 minut strečink.

Je toto cvičení určeno spíš pro muže, ženy, nebo spolu cvičí smíšený kolektiv?
Zatím mi chodí spíše ženy, protože je to zaměřené na ženské partie. Stanoviště jsou spíše jednodušší, ale mohou to cvičit s námi také muži. Stačí, když si trochu upraví pravidla. Mohou si vzít třeba těžší činku, dát si větší zátěž. Spíš nevím, jestli by třeba mezi deset ženských chtěl jít cvičit jeden chlap. Ale někomu by se to třeba naopak líbilo.

Tím se dostáváme k další otázce. Pro koho je toto cvičení vhodné?
Vzhledem k tomu, že si každý může stanoviště přizpůsobit pro sebe, tak je vhodné naprosto pro všechny. Pro muže, ženy, mladé i starší. Když přijde starší paní a nezvládne zvládnout připravené činky, tak může dělat cvik bez činek, nebo si zpomalit tempo. Já určím tempo, které by mělo být na stanovišti dodržováno, ale když to někdo nezvládne, tak si jej může zpomalit. Vedle sebe pak může cvičit dvacetiletá slečna i padesátiletá paní a každá si cviky upraví podle sebe. Na cvičení opravdu chodí různé věkové kategorie. Nejen mladí, ale mám tu i důchodkyně. Není potřeba, abyste uměla nějaké kroky z aerobiku nebo se soustředila na nějaké opakování. A to spoustě lidem vyhovuje

Foto: Jan Pořízek

Jsou cviky určeny spíše na spalování, či posilování?
Při kruhovém tréninku vyloženě jen posilujete. Probíhá to tak, že já to ukážu, co se bude na jednotlivých stanovištích dělat, a klienti pak pokračují v posilování sami. Mohu tedy chodit mezi nimi a kontrolovat, jestli dělají cviky dobře či špatně. Takže ví, že nad sebou mají nějakou kontrolu a nebudou to dělat špatně, takže je třeba nebudou bolet záda nebo klouby. Takže se snažím i z toho zdravotního hlediska, aby prvky byly zdravotně správné.

Pro kolik lidí je kruhový trénink určen?
Jako maximální hranice je určeno dvacet lidí. Máme deset stanovišť a když vím, že přijde víc lidí, tak na každém stanovišti to udělám tak, aby mohli cvičit dva.

Jak často by se měl kruhový trénink absolvovat?
Určitě je vhodné tento kruhový trénink něčím doplnit. Jelikož je opravdu hodně posilovací, je vhodné k němu přidat nějaké aerobní cvičení, třeba spinning nebo trampolíny. Doporučujeme tedy jednou týdně kruhový trénink, kterým tělo posílíte, a jednou týdně nějaké aerobní cvičení, u kterého spalujete.

Je každé cvičení stejné? Myslím tím, že klient absolvuje vždy deset totožných stanovišť, nebo se mění?
Stanoviště jsou pokaždé jiná, aby to bylo pro klienty atraktivní. Asi kdyby přišli a pokaždé věděli, co je čeká, tak by to byla časem nuda. Musí přijít s tím, že bude něco nového a neví, co to bude. Takže to každý týden připravuji jinak, může se stát, že některé cviky se budou opakovat, ale nikdy nejsou stejná všechna stanoviště.

Foto: Jan Pořízek

Jsou zde nějaké zdravotní limity? Je cvičení pro někoho zcela nevhodné?
Pokud má někdo závažnější zdravotní problémy, asi bych se vždy raději poradila s doktorem. Ale chodí sem třeba i paní, která byla před několika let na operaci zad, cvičení si dělá ve svém tempu podle sebe a nemá s tím žádné problémy.

Jak si mohou naši čtenáři v případě zájmu cvičení rezervovat?
Cvičení se rezervuje přímo na recepci sportovního centra Mlýn, napíšete své jméno do objednávkových archů a je to. Pokud pak nemůžete, je dobré zavolat, že vám to třeba nevychází, aby se místo vás mohl zapsat třeba jiný klient.

Pokud čtenáře toto cvičení zaujme, kdy jej mohou přijít vyzkoušet
Rozhodli jsme se zvolit dva časy. Jednou dopoledne (pondělí, 10:00-11:00) a jednou odpoledne (středa, 17:00-18:00), aby si mohli klienti vybrat, co jim více vyhovuje.

Barbora Sísovásisova@nejlepsi-adresa.cz

Reklama

STEVE REEVE s.r.o. - Pánská móda

Katalog firem » Obchod » Oděvy a butiky » Pánská móda

PRO PLESOVOU SEZÓNU JSME PRO VÁS PŘIPRAVILI:

- PÁNSKÉ OBLEKY
NOVÉ TRENDY STŘIHY,MATERIÁL AŽ 80%VLNA.
VŠE I V NADMĚRNÝCH VELIKOSTECH.

- SPOLEČENSKÁ OBUV + KOŽENÉ OPASKY LZE BAREVNĚ DOPLNIT.
- KOŠILE SLIM I NA MANŽETOVÉ KNOFLÍČKY AŽ DO VEL. 50/194.
-KRAVATY, MOTÝLCI, MANŽETOVÉ KNOFLÍČKY A JINÉ DOPLŃKY.

- ZIMNÍ KABÁTY VLNA 70% VELKÝ VÝBĚR- NOVÁ KOLEKCE
- PÁNSKÉ KLOBOUKY, BEKOVKY
-DÁMSKÉ KLOBOUKY

- ORIGINÁL JEANS MARTEN I NADMĚRNÉ VELIKOSTI.
- JEANS I DÁMSKÉ

VYBRANÉ DRUHY OBLEKŮ ZA 2999 Kč
VYBRANÉ DRUHY KABÁTŮ OD 999 Kč
TĚŠÍME SE NA VAŠI NÁVŠTĚVU.